Alena Felszeghy: V ambulancii KRASNODENT venujeme pacientom toľko času, koľko si ich zuby skutočne vyžadujú a potrebujú

Chybová správa

  • Notice: Undefined index: taxonomy_term v similarterms_taxonomy_node_get_terms() (riadok 518 z /nfsmnt/hosting1_1/8/d/8d1eae21-8f25-42f7-83cb-216c3dadfd34/kysuckyvecernik.sk/web/sites/all/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 0 v similarterms_list() (riadok 221 z /nfsmnt/hosting1_1/8/d/8d1eae21-8f25-42f7-83cb-216c3dadfd34/kysuckyvecernik.sk/web/sites/all/modules/similarterms/similarterms.module).
  • Notice: Undefined offset: 1 v similarterms_list() (riadok 222 z /nfsmnt/hosting1_1/8/d/8d1eae21-8f25-42f7-83cb-216c3dadfd34/kysuckyvecernik.sk/web/sites/all/modules/similarterms/similarterms.module).

Alena Felszeghy: V ambulancii KRASNODENT venujeme pacientom toľko času, koľko si ich zuby skutočne vyžadujú a potrebujú

Čo vedie pacientov k tomu, aby navštívili súkromného stomatológa?

Je to zrejme tým, že majú presnú predstavu o tom ako a v akom časovom rozpätí chcú byť ošetrení. Chcú, aby boli zuby dlhodobo a trvácne ošetrené a očakávajú to od niekoho, kto to garantuje práve tým, že má nich dostatok času. U nás neplatí systém, že kto príde, toho hneď aj zoberieme. Každého objednáme, aby sme mali naňho toľko času, koľko si daný výkon skutočne vyžaduje a potrebuje. Zameriavame sa skôr na kvalitu ako na kvantitu. Pacientov najskôr informujeme o tom, ako to funguje a aký je systém našej práce. V prvom rade prídu na konzultáciu, ktorá je zároveň prehliadkou. V rámci nej si stanovíme plán práce, zhodnotíme stav zubov, ústnej hygieny a následne určíme, koľko termínov a času si ošetrenie zubov vyžaduje, určíme, aké úkony treba vykonať. Termíny si pacient vyberá sám tak, ako mu to vyhovuje. Presne teda vie, v akom časovom rozpätí bude mať chrup v poriadku.

Je potrebné odhlásiť sa od predchádzajúceho zubného lekára?

Ja tvrdím, že nie. Môžu chodiť aj k zubárovi, ktorý ma zmluvu s poisťovňami a zároveň aj k súkromnému lekárovi. Existujú totiž pacienti, ktorí sú nerozhodní, nevedia ešte presne čo chcú, nevedia, ako to u nás funguje v porovnaní s tým, kde chodili doteraz. Chcú spoznať náš systém práce. Preto ich vôbec netlačíme do toho, aby opúšťali svojho pôvodného zubára. Nepotrebujeme ani to, aby nám od predchádzajúceho zubára priniesli zubnú kartu, pretože nám stačí jedna snímka všetkých zubov, na základe ktorého zistíme, aké úkony boli pacientovi robené. Prehliadku, ktorú robíme v našej ambulancii, robíme pre ich dobro, preto, aby vedeli v akom stave majú chrup. Snažíme sa, aby si uvedomili zodpovednosť za svoje zdravie a za svoje zuby a aby si uvedomili, kde v ústnej hygiene robili chyby a prečo majú napríklad zubné kazy. Nechávame pacientom zadné vrátka, nechceme, aby si mysleli, že nimi manipulujeme, alebo na nich tlačíme. Chceme, aby sa na základe našej práce a nášho prístupu sami rozhodli, či ostatnú u svojho obvodného zubára, alebo prejdú k nám.

Aké sú výhody ošetrenia v súkromnej zubnej ambulancii?

V prvom rade ide o prostredie, prístup a ústretovosť. V našej ambulancii sa snažíme vytvoriť príjemné, priateľské a rodinné prostredie. Pacienti si môžu počas čakania prečítať tlač, knihy, dať si kávičku, posedieť si na terase. Sme vždy pozitívne naladení. Úsmev a dobrá nálada sú pre nás dôležité. Nechceme, aby bol pacient nervózny a bál sa zubára, preto je pre nás samozrejmosťou, že všetky zákroky v našej ambulancii sú bezbolestné. Ku každému pristupujeme individuálne. Každý pacient je iný, niektorí majú strach zo zubárov, iní nie. Každý si vyžaduje iný prístup. Tým, že si u nás pacient všetky úkony hradí sám, pociťujeme obrovskú zodpovednosť za to, aby bol s našou prácou spokojný a aby bola naša práca stopercentná a trvácna. Dôležitá je aj starostlivosť o tých, ktorí sú objednaní na určitý termín. Vždy pred plánovaným termínom im zavoláme, aby nezabudli, že majú prísť. Pacientom, ktorí telefón nezdvihnú, posielame informačnú sms správu.

Ako prebieha úplne prvé stretnutie pacienta s lekárom v súkromnej ambulancii?

Najskôr urobíme panoramatickú snímku všetkých zubov. Ak si to situácia vyžaduje, robíme aj CT vyšetrenie. Potom príde na rad „záhryzová“ snímka, pomocou ktorej môžeme ešte detailnejšie vidieť zuby, ktoré sa môžu na snímke prekrývať. Táto snímka pomôže odhaliť kazy medzi zubami, dokonca i kazy pod plombami. Konzultujeme s pacientom, aké má očakávania. Je pre nás veľmi dôležité, aby sme presne vedeli, čo od nás vyžaduje, prečo k nám  prišiel. Každý má totiž iné dôvody. Niekto príde preto, že chce mať krásne biele zuby, iný ich chce len trošku „opraviť“, aby mohol žuvať a normálne fungovať. Sú dva tipy pacientov. Tí, ktorí k zubárovi musia ísť a tí, ktorí k zubárovi chcú ísť, aby bol ich úsmev krajší a oni sebavedomejší. Aj pacientov zo skupiny „musím“ sa snažíme preorientovať, aby k zubárovi chceli ísť, aby to nebolo len z povinnosti, ale preto, lebo chcú. A keď toto pochopia, je to o niečom inom. Cítia sa oveľa pohodlnejšie a nám sa tiež lepšie pracuje, keď nepociťujú strach. Neraz sa nám totiž stáva, že aj 25 roční ľudia k nám prvý krát prídu v sprievode rodičov, alebo prídu pacienti, ktorí zo strachu zo zubárov nechali zájsť stav svojich zubov tak ďaleko, že si to vyžaduje veľa práce a času. Ich strach sa snažíme spoločnými silami prekonať.

Aké sú výhody a nevýhody byť pacientom u súkromného lekára?

V podstate si myslím, že pozitíva prevažujú negatíva. Jedinou nevýhodou je to, že je to drahšie. Je však potrebné uvedomiť si, že ľudia neplatia len za výkon a materiál, ale aj za pridanú hodnotu, ktorou sme my, naše skúsenosti, profesionalita, prístup a prostredie.  Pracujeme s mikroskopom a lupami. Takáto práca je oveľa náročnejšia a vyžaduje si aj viac času.  Jednoduchšie by bolo zub rozvŕtať a dať väčšiu plombu, my však chceme pacientom v čo najväčšej miere zachovať ich vlastné zuby, ktoré sú dobré. Výhodou u súkromného lekára je dostatok času, individuálny prístup, kvalitné prístroje na mikropreparáciu, kvalitný materiál, zmysel pre detail a estetiku. Nie sme limitovaní zdravotnými poisťovňami a môžeme vybaviť toľko pacientov, koľko zvládneme. Mávame pacientov, ktorí si zvolili termíny každý druhý deň, dokonca mávame takých, ktorí sú objednaní na celý deň, pretože chcú mať zuby v poriadku v čo najkratšom čase. Stále môžeme prijímať nových pacientov a to aj robíme. A tým, že nám noví pacienti neustále pribúdajú, radi do nášho kolektívu privítame ďalšieho zubného lekára. Kolega sa špecifikuje na výkony, ktoré si vyžadujú detailnú prácu, na ktorú potrebuje mikroskop a ja na estetiku. Radi by sme v našej ambulancii vyšli v ústrety aj rodičom a chceli by sme ošetrovať aj deti v sedácii (pre neošetriteľné deti).

 

Kontaktné údaje:

MUDr. Alena FELSZEGHY

Kalinov 1493
02302 Krásno nad Kysucou

Tel.: +421 (41) 438 5185
Mob.: +421 948 385 185

www.krasnodent.sk
felszeghy@krasnodent.sk

 

Eva Jakubcová, snímka autorka

Hodnotiť článok: 
Average: 4.9 (7 votes)